tisdag, juli 03, 2007

Det finns inget dåligt väder...

Igår kväll satt jag, min svärmor och mina barn i ösregnet i en vedeldad tunna, med 36 grader i vattnet och konstaterade just det. Det finns inget dåligt väder, åtminstone inte för en badtunna. Varmt och gott var det och med trevligt sällskap blir det också en hel del goa samtal däri har jag märkt. Igår var vi dock rätt trötta efter en runda i Stenungsund under dagen - Molekylverksta'n, lite shopping, biblioteket och lunch - så badet varade inte så länge, kanske en timme bara.

Idag är det nog Skärhamn som står på programmet. Man får vara om sig och kring sig när vädret är som det är...



PS! Lägger till en bild från i höstas, då tunnan precis kommit på plats. Skrubbade och skurade. Vädret var "som det var" då också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det gäller att se ljuset i tunnan.. ;-)

Ingus sa...

Mm, och just nu verkar det vara det enda ljus man kan se... och det visar sig vara ganska grumligt... men nu ska jag filtrera det i morgon så då blir det ett varmt och gott bad oberoende av nederbörd...