torsdag, november 24, 2005

Sleepy...

I Partille Tidning kan man idag läsa att kvällspigga elever eller personer som kräver mycket sömn presterar sämre resultat i skolan. De är för trötta för att äta på morgonen och har därför svårt att lära sig något. Efter lunch, som blir första måltid blir de ännu segare och tröttare. Tydligen så är kvällspigga också mer stillasittande, röker och dricker mer alkohol än de morgonpigga. Är det då kört, hopplöst och förbi för dem som kräver mer sömn på morgonen än vad dagens samhälle kräver? Nejdå, man behöver "bara" vänja sig vid att gå och lägga sig tidigare och om skolan dessutom serverar frukost så är problemet löst. Tror ni att jag också är välkommen?
Mjölkfrämjandet har en mat- och sömnskola ( länk en bit ner på sidan): http://www.mjolkframjandet.se/www/mf.nsf/fsPage?OpenPage

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet... ska försöka få i mig lite frukost också... annars får det bli kaffe i form av wienermelange när jag väl är där... det mättar ganska bra... och så piggnar man till av koffeinet...

Inga kommentarer: