måndag, november 21, 2005

Internet - mitt i vardagsrummet?

Kan man tillbringa hela sitt liv på Internet och finns man då verkligen på riktigt? Känns som om jag den senaste veckan mest tillbringat min tid ute in cyberspace och att jag endast korta stunder landat i verkligheten... Men så när jag tänker efter så är det nog mest "kring" Internet och inte absolut "ute på" Internet jag befunnit mig. Med trådlöst och bärbar dator finns det liksom med mig direkt i det fyssika rummet och gör sig då och då påminnt, genom mejl, msn, skype eller så är det jag som måste ha svar på någon fråga som endast Internet kan lösa och så mamma då om uppkopplingen inte skulle fungera. Hon vet fortfarande nästan allt!

Mycket tid har jag ägnat åt podcasting och har börjat prenumerera på alla möjliga kanaler och program. Det nya för idag är då Blogg. Fast helt nytt är det ju inte egentligen varken för mig eller för andra. Dagbok har jag försökt skriva förr, men det brukar falla på att jag alltför snabbt tappar intresset och efter en tid känns de så pinsamma att de åkt i strimlaren eller brännts upp i någon grill...

Ska under eftermiddagen försöka fundera ut vad jag/skolan/världen egentligen kan ha för nytta av att använda sig av bloggar, förutom att det är spännande att läsa andras tankar och funderingar.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Har du kommit på något?
Publicering?
Skrivutveckling?

Ingus sa...

Jag tror på att bloggande kan ge bra träning för att få skrivflöde bla.

Ingus sa...

Nu testar jag bara mejlfunktioen för att se om detta inlägg kommer dit!