onsdag, december 14, 2005

Riktig lärare med social feber?

Cirka en timme innan jag gick på jullov så steg febern..., nej, inte resfebern eller malariafebern utan febern... vanlig förkylningsfeber... ni vet den där som bara riktiga lärare får... på loven - aldrig under teminstid... en timme innan ledigheten... konstigt, jo det kan tyckas... men i lärarvärlden helt normalt?! Jo, men kanske är det det som egentligen är det som gör oss till "riktiga" lärare? Att vi är så engagerade att vi inte har tid att vara sjuka mer än på loven... och att det är därför som vi har så många... och, enligt många..., långa... lov?! Eller är det mer som jag kanske, tyvärr, vill tolka mig själv, mer så att jag inte har ro att vara sjuk mer än på loven? Jag kanske missar något viktigt... något som krävt just min närvaro? Så... egentligen är det den "sociala febern" som stigit...

Nåja, bara den går över innan nästa sociala fenomen... Kanarieöarna en vecka... med släkten... all inclusive... underbart!

Inga kommentarer: