tisdag, november 18, 2008

Roots & Wings Conference, Elblag, Polen 2008-11-18

Checkade in på Landvetter, nu förtiden gör man ju det i en automat och sedan droppar man bagaget. Det var ingen som helst kö i säkerhetskontrollen så 4 eller 5 personer ägnade sig bara åt mig och L. Vi klarade oss igenom, men jag fick ta av mig skorna. Vi satte oss och åt lite och sedan var det dags att kliva ombord. Litet plan, där genomgången av säkerhetsföreskrifterna var omöjliga att se eftersom vi hade en vägg mitt framför oss.
Vi fick platserna längst bak och det visade sig att jag inte var riktigt så gentlemannaaktig som jag först trodde när jag lät L få fönsterplatsen. Utanför fönstret såg man nämligen endast en stor röd motor! När planet sedan skulle starta och landa så fäller flyvärdinnan ut en stol i gången precis framför oss, snacka om att sitta som i en sardinburk!
Efter knappt 35 minuter hade vi klivit av planet i Köpenhamn. Där sitter vi just nu och jobbar vid våra datorer med varsitt glas iskallt vatten. Inlägget nedan är också därifrån. Det är skickat med min mobiltelefon. Planet till Gdansk går först om en och en halv timme, så vi ska snart ta oss något att äta.

Inga kommentarer: