söndag, juni 03, 2007

Mot Sherwoodskogen

Nej, Helsingborg ska det ju vara. Trodde att jag var en van tågresenär, läste ju till lärare i Härnösand under slutet av 80-talet och pendlade därifrån och till Göteborg under 3 års tid, ofta med nattåg. De senaste åren har jag studerat en hel del i Stockholm så X2000 kan jag också…, men Öresundståget var annorlunda. Utefter perrongen stod en massa folk utspridda och jag ställde mig där det fanns en liten lucka. På min biljett stod att jag skulle sitta i vagn 14 plats 175, problemet var bara det att det stod inget på vagnarna… Jag var tvungen att fråga en tjej som stod bredvid och hon förklarade att man inte kunde se det förrän tåget startat…. Det var alltså en display som talade om vagnsnumret. Detta ledde till att en hel drös med människor hade ställt sig fel och alla rusade kors och tvärs över perrongen när tåget väl startade. Inuti var det också en stor skillnad på detta tåg mot x 2000, men det rörde inte främst tekniken… det är skitigt! Lite härligt fett på bordet, fläckar på sätena… ja mer som en pendel egentligen… Nu är vi snart i Kungsbacka och jag ska ta mig till vagn 12 för en fika.

... fel igen... det finns ju ingen restaurangvagn här inte... utan en serveringsvagn... så det var ju bara att sitta ner och vänta. Köpte en ost- och skinkmacka och en kopp kaffe... inte så mycket till lunch, men ändå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad innebär u3 på mitt usb egentligen?! Mahjong och sudoko, en timme gratis???
du får allt förklara när du kommer till de norra breddgraderna igen:)
hälsar din egen lilla ha-ck

Anonym sa...

U3 tror jag är det som gör det möjligt att till exempel ha Skype på USB-minnet och en massa andra program. Jag har tex ett podcastingprogram på mitt...